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LG WebOS 3.x Client 

Installation Guide 

Dear Partner, please keep in mind that you can only install the client .ipk file on LG screens marked as ‘LG Digital Signage’.  It will NOT run on regular LG smart webOS tv’s. 
The second important thing to know is that the signage device must run webOS 3.x or newer. 
If you still encounter any problems you may want to upgrade the firmware of the device.
This step is described later in this document. 

 

The installation process is easy, basically you have two options: 

  1. Installation from a USB drive 
  2. Installation from server 

 

Before any installations prepare your screen: 

  • Ensure your screen is factory reset and set up the basic settings 
  • Also set up Ethernet of wifi connection
  • Set the system time

  • Restart your LG Digital Signage device and insertmouse and keyboardintoit (youmightneedtouse a USBHub)

 

Installation from a USB drive: 

  • Download the app from ‘http://YOURSERVER/api/storage/update/lg/lg-client.ipk’ to your computer 
  • Create a folder called ‘application’ in the root of your USB drive 
  • Copy the .ipk file into this folder 
  • Rename the file to ‘com.lg.app.signage.ipk’ 
  • Insert the USB drive 
  • Enter the settings menu (press the cog icon on the remote controller) 
  • Navigate to ‘Ez Setting’ -> ‘SI Server Setting’ -> ‘SI Server Setting

  1. First set the ‘Application Launch Mode’ to ‘Local’ 
  2. Second set the ‘Application Type’ to ‘IPK’ 
  3. Third set the ‘Local Application Upgrade’ to ‘USB’ 

 

  • Confirm your intent to install the application 

  • After the copying has finished you have to reboot the device with the power button 
  • You can run your digital signage app from the homescreen (press the house icon on the remote controller)  
  • You may remove the USB Hub (USB Drive, keyboard and mouse) now 
  • Your application has been installed, now you have to configure it 

 

Installation from server: 

  • Enter the settings menu (press the cog icon on the remote controller) 
  • Navigate to ‘Ez Setting’ -> ‘SI Server Setting’ -> ‘SI Server Setting’ 
  • First set the ‘Application Launch Mode’ to ‘Local’ 
  • Second set ‘Fully Qualified Domain Name’ to ‘On’ 
  • Third enter ‘http://YOURSERVER/api/storage/update/lg/lg-client.ipk’ into the input field below 
  • Fourth set the ‘Application Type’ to ‘IPK’ 
  • At the last set the ‘Local Application Upgrade’ to ‘REMOTE’ 
  • Confirm your intent to install tha application 

  • If the FQDN is mistyped you will see an error message and have to modify the URL 

  • After the downloading has finished you have to reboot the device with the power button 
  • You can run app ‘Wallboard’ (or your application) from the homescreen (press the home icon on the remote controller) 
  • Your application has been installed, now you have to configure it 

 

Batch installation from server with settings from a USB drive: 

If you find it inconvenient to set server settings on the device you have another option: 
  1. Create a file  named ‘scap_installation.json’ on your computer with the followings: 

{ 

“serverIp” : “0.0.0.0”, 

“serverPort” : 0, 

“secureConnection” : false, 

“fqdnMode” : true, 

“fqdnAddr” : “http://YOURSERVER/api/storage/update/lg/lg-client.ipk”, 

“appLaunchMode” : “local”, 

“appType” : “ipk” 

} 

2. Copy this file into the root of the USB drive 
3. Insert the USB drive into the device and start / reboot it 0
4. Then follow the steps from 7 (of Installation from server) on 

 

If you wish to know which OS or firmware version is installed on the device: 

  1. Enter the settings menu (the cog icon on the remote controller) 
  2. Navigate to ‘General’ -> ‘System Information’ 

 

If you need to upgrade the firmware on the deviceplease contact us and we will help: 

  1. We will get you the latest firmware file (.epk) 
  2. Create a folder called ‘LG_MONITOR’ in the root of your USB drive 
  3. Copy the .epk file into it 
  4. Insert the USB drive into the signage device 
  5. An update menu will automatically appear 
  6. Click on ‘Update’ and wait till the process finishes 

 

If you have more than one devices you may find it tiring to manually set everything on all of your devices. In this case you have the option to set everything on one device and copy – paste the configuration to other devices: 

  1. Enter the settings menu (press the cog icon on the remote controller) 
  2. Insert a USB drive into your device 
  3. Navigate to ‘Ez Setting’ -> ‘Setting Data Cloning’ 
  4. On the first device push ‘Export Setting Data’ 
  5. On the other devices push ‘Import Setting Data’ 

 

Application configuration: 

  • First enter you server’s IP address or URL
 
  • If the connection with the server is established you will see a 4 digit long unique identifier

 

 

  •  Add you screen with this four digit code on the web interface 

 

 

  • Your display will apear on the web interface and you can connect content to it 

 

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